Λεων. Ανδριανός : ΟΙ ΚΟΥΜΠΑΡΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ..!! ΚΡΥΨΤΕ ΤΑ ΑΡΝΙΑ !


 
ΟΙ  ΚΟΥΜΠΑΡΟΙ   ΑΠΟ  ΤΗΝ  ΑΘΗΝΑ 
       Τό  φετεινό  τό  Πάσχα,  καλά  τό  περάσαμε . Τό  ευχαριστηθήκαμε σάς  σάς λέω .Εγώ  ο  Θανάσης καί η  γυναίκα  μου  η  Θανάσαινα . Ψήσαμε  τήν  αρνάδα  μας, φάγαμε  , ηπιαμε , καί  γελάσαμε  μέ  τήν  ψυχή  μας , σάν  θυμηθήκαμε  τό  περυσινό  μας  πάθημα. Ητανε  τότε  , πού  δέν  μούκοψε  , νά  πάρω  τήν  Θανάσαινα , νά  πιάσω  μία  ακρη  , καί  νά  εξαφανιστώ  από  τό  χωριό , γιά  νά  εχω  τό  κεφάλι  μου  ησυχο .Αν τό  σκεφτόμουνα , θά  τό  εκανα  σίγουρα . Αϊντε  νά  μήν  ειπώ  καμμιά  κουβέντα, ημέρα  πού  ειναι  σήμερα . Δέν  ξέρω  αν  τήν  εχετε πατήσει καί  εσείς  , αλλά  εγώ  τήν  πάτησα  σάν  αγράμματος πού  ειμαι . Τώρα  μέ  ποιόν  νά  τά πρωτοβάλω , μέ  τήν Θανάσαινα  πού  τήν  ετρωγε  η  μύτη  της καί  ηθελε  καλά  καί  σώνει  νά  κουμπαρέψουμε  , μέ  κάτι  μορφωμένους Αθηναίους , η  μέ  τούς  πατριώτες μου , πού  μέ  εχουν  πάρει  στήν  κοροϊδία, ρωτώντας  με  τάχατες , πότε  θά  ξανακοπιάσουν  οι  κουμπάροι  μας οι  μορφωμένοι  από  τήν  Αθήνα . Καί  δόστου  κάθε  τόσο , μπαρμπα-Θανάση , ζυγώνουνε  οι  μέρες  ετοιμάσου  , σούρχονται οι  περυσινοί  σου  μουσαφιραίοι . Αυτά  σκέφτομαι  καί  βράζω  από  μέσα  μου   Γιατί  οποιος  δέν  εχει  κουμπαρέψει  μέ  Αθηναίους δέν  μπορεί  νά μέ  καταλάβει .Γιατί ευγενικοί  καί  καταφερτζήδες  οπως  ειναι, η  Θανάσαινα  δέν  μπόρεσε  νά  τό  οχι  οταν  τίς...ρίξανε  τήν  φόλα !!!
     - Κουμπάρα - Θανάσαινα, τό  Πάσχα  θά  περάσουμε  από  τό  χωριό , τίς  τηλεφώνησε  η  κουμπάρα  μου  η  γαλιάντρα .
    --Νά  περάσετε  κουμπάρα  μου , νά  περάστε τίς  απάντησε  η  δική  μου  η  χαζοφιλότιμη . Τί  τόθελε  καί  τόλεγε ;  λές  καί  ησαντε  οι  ουρανοί  ανοιχτοί , καί  τήν  ακούσανε , καί  τό  μεγάλο  Σάββατο , νάσου  καί  καταφθάνουν  οι  κουμπάροι καί  τά  κουμπαρόπουλα , καμμιά  δεκαριά  νοματαίοι . Μουλούκι  ολόκληρο .  Τούς  καλωσορίσαμε , καλώς  τους , καλώς  ηρθατε , καί  αμα  μέτρησα  εγώ  τόσα  κεφάλια , εβραζα  από  μέσα  μου .
        Πού  πάτε  ρέ  πήγα  νά  ειπώ, αλλά  δέν  τό  ειπα .Γιατί  ειχα  καί  τήν  Θανάσαινα, πού  ολο  μού  εκανε  νόημα  νά  κρατήσω  τά  νεύρα  μου  .Τά  κράτησα  καί  βαλθήκαμε  νά  τούς  βολέψουμε  γιά  υπνο .  Τούς  βολέψαμε , αλλά  εγώ  καί  η  Θανάσαινα , κοιμηθήκαμε  μέ  τίς  γίδες .  Ας  ειναι  ομως  , κοιμηθήκαμε !!  Τήν  αλλη  ημέρα , ενα  κοφίνι  μέ  φρέσκα  αυγά πού  τά  μάζευα  πώς  καί  πώς , γιά  τόν  εμπορα , τά  κουμπαρόπουλα  τά  εξαφάνισαν , καί  τίς  δύο αρνάδες  πού  τίς  καμάρωνα  στό  τσιγγέλι , καί  εκλαψε  η  ψυχή  μου .  Πασχαλιά  πρωϊ-πρωϊ , πατώντας  στίς  μύτες  τών  ποδιών  μου, καί  χωρίς  ουτε  καφέ  νά  πιούμε , γιά  νά  μήν  ξυπνήσουμε τούς  κουμπάρους , ανάψαμε  την  φωτιά  , γιά  νά  ψήσουμε  τά  σφαχτά . 
         Τόσοι  νοματαίοι  ελεγα  μέσα  μου, ολοι  θά  βοηθήσουνε  από  λίγο  νά  ψηθούνε  τά αρνιά , Λίγο  ο  ενας  λίγο  ο  αλλος  θά  τά  καταφέρουμε  νόμιζα .Θά  ειχε σηκωθεί  ο  ηλιος  κανα  δυό  οργιές  καί  ακόμα  νά  ξυπνήσουνε  οι  κουμπάροι οι  μορφωμένοι  από  τήν  Αθήνα . Ως  που  κάποια  στιγμή  ξυπνήσανε  , βάλανε   οι  κουμπάρες  τό  κοκκινάδι  τους , τούς  εφτιαξε  η  Θανάσαινα  τό  καφεδάκι  τους , φάγανε  τά  κουμπαρόπουλα ,βγάλανε  καί  τίς  φωτογραφίες  τους φράτς-φράτς , μπήκανε  στά  αμάξια  καί  μήν  τούς  ειδατε  !!!
    Θανάσαινα , σέ  αποχαιρέτησαν  η θά  ξαναγυρίσουνε ??  τήν  ρώτησα .  Σώπα  καί  μήν  λές  λωλάδες, μού  απάντησε  καί  εγώ  σώπασα .Μιά βόλτα πάνε οι ανθρωποι,εσύ κάνε δουλειά σου!!Καί αρχισα  νά ψήνω τά αρνιά μέ τά δυό χέρια , αλλά  καί  τέσσερα νά  ειχα  λίγα  θά  ητανε .  Τά  αρνιά  νά  γυρίζω , τήν  φωτιά  νά  προσέχω , ερεψα  στά  πόδια  μου .  Σάς  εχει  τύχει  νά  γυρίζεις δύο  αρνιά  μοναχός  σου ?  Ξέρεις  τί  ειναι  Πασχαλιάτικα , αντί  νά  τραγουδάς , νά  βράζεις  από  μέσα σου ??  Ας  ειναι  θά  περάσει  ελεγα .  Κατά  τό  απομεσήμερο , νάτους  καί  γυρίσανε  οι  κουμπάροιοιοι!.  Ακόμα  τά  αρνιά ;; ρώτησε  ο ψηλέας !!!  Ισια  μέ  εδώ  μού  ηρθε , κάτι  νά  τού  ειπώ , αλλά  μέ  αγριοκοίταξε  η  Θανάσαινα  καί  εγώ  καμώθηκα.  Τί  νά  εκανα ...επανάσταση ;;  Πίσω  μου σέ  εχω  σατανά  , ειπα  από  μέσα  μου . Παρηγοριόμουνα  μόνο  από  τά  δημοτικά  τραγούδια  πού  επαιζε  η  κασέτα  πού  ειχα  βάλει, αλλά  δέν  ρώτησα  τά  κουμπαρόπουλα , αν  τούς  αρέσουνε !!   Βλάχικα, βλάχικα , ειπανε  τά  κουμπαρόπουλα , καί   τήν  αλλάξανε  μέ  μία  δική  τους, καί  στήν  στιγμή  αρχίσανε  νά  χοροπηδάνε  σάν  αρκούδια  Πίσω  μου  σέχω  σατανά, κάνε  υπομονή  Θανάση .
        Καί  εκανα υπομονή, ωσπου  εγώ  εβγαλα  τά  αρνιά , η Θανάσαινα  εστρωνε  τό  τρασπέζι  καί  οι  κουμπάρες  μάζευαν  μαργαρίτες  .  Καλέ  τί  ωραία  πού  ειναι  η  φύση  !!Τί  ωραία  πού  περνάτε  τό  Πασχα  στό χωριό !!  Τί  ωραία  πού  μυρίζουν  τά  αρνιά  τά  χωριάτικα !!  Μπράβο  κουμπάρε-Θανάση , ωραία  τό  πέτυχες  στό  ψήσιμο.  Τέτοια  ακουγα  , αλλά  από  μέσα  μου εβραζα , 
       Σρώθηκε  τό  τραπέζι ,μοιράστηκαν  τά  κοψίδια , καί  οι  κουμπάροι  νηστικοί  καθώς ησαντε, πέσανε  μέ  τά  μούτρα και  ωσπου  νά  ειπείς...κίμινο ειχανε  καταβροχθίσει  τά  πάντα !!!   Μπράβο  κουμπάρε , τί  νόστιμα  πού  ειναι , μόνος  σου  τά  ετρεφες ;; Οχι μέ παρέα ελεγα μέσα μου .   Σέ λίγο  εντώσανε  τά  ζουνάρια  από  τήν  πολυφαγία ,ανάψανε  τά  τσιγάρα  τους  καί  αρχίσανε .
        Καλό  ητανε  δέν  λέω ,  μόνο  σάν  λίγο  αψητο , λίγο  σκληρό , λίγο παχύ , καί τό  κρασί  σάν  νά  ξύνιζε  λίγο .  Εγώ  ακουγα καί  κρατιόμουνα  μπροστά  σέ  κουμπάρους  καί  μάλιστα  Αθηναίους .  Τί  νάλεγα , τίποτα  !! Τό  μόνο  πού  σκεφτόμουν, ητανε  πότε  θά  τούς  εβλεπα  νά  φεύγουνε .  
   Εδωσε  ομως  ο  Χριστούλης, καί  τήν  δευτέρα  τό  πρωϊ  ετοιμαστήκανε  γιά  φυγιό , αφού  αποκάνανε  τά  υπόλοιπα  δέν  αφησαν  κόκκαλο  ουτε  γιά  τόν  μούργο .  Ναί  εκείνο  τό  αψητο , τό λίγο  σκληρό , τό λίγο  παχύ , τό  κρασί  πού  ξύνιζε . Δέν  λέω  ειχανε  φέρει  καί  κάτι  λίγα  πισκότα, γιατί  λέει  δέν  ξέρανε  οτι  στό  χωριό  τρώνε  καί  πισκότα !! Τώρα  τί  τούς  λές !!  Χαιρετηθήκαμε , αϊντε, γειά  σου  κουμπάρε-Θανάση, καί  νά  προσέχεις, νά  εισαι  καλά  καί  τού  χρόνου  νά  ξανασμίξουμε .!!
     Αυτά  σκεφτόμαστε  μέ  τήν  Θανάσαινα , καί  λέγαμε  ρέ  δέν  θέλεις  νά  μάς  ξανακουβαληθούνε  καί  νά  πάθουμε  πάλι  τά  ιδια;;  Βγήκα  στήν  στροφή  νά  σιγουρευτώ  οτι  ειχανε  φύγει, καί  οταν  τούς  ειδα  νά  σκαπετάνε  εκανα τόν  σταυρό  μου  καί  ειπα  :  Σέ  ευχαριστώ  Χριστούλη  μου, αλλά  μήν  μού  τό  ξανακάνεις ετούτο τό κακό  τού  χρόνου .  Καλοί  οι  κουμπάροι , οι  μορφωμένοι, οι  Αθηναίοι , αλλά  από  ...αλάργα .Καλά  τά  κουμπαρόπουλα , αλλά μόνο  στήν  φωτογραφία .  Γιά  αυτό  σάς  λέω , οξω  ρέέέέ , οξω καί  μακρυά  από  κουμπάρους  μορφωμένους  καί  Αθηναίους , καί  οποιος  δέν  μέ  πιστεύει ,ευχαρίστως  νά  τού  συστήσω  τούς  δικούς  μου !!Χριστός  Ανέστη  μπάρμπα - Θανάση , Χριστός  Ανέστη !!
           
                                                       ΛΕΩΝΙΔΑΣ  Η.   ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ
( πρωτοδημοσιεύτηκε  στήν εφημερίδα ΤΑ  ΝΕΑ  ΤΟΥ  ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ 

Σχόλια

Flag Counter